Viime viikon keskiviikkona suuntasin ensimmäiselle työreissulleni Helsingistä Ouluun. Muutama yritys ja yrittäjä olivat minulta ehtineet jo kysymään, milloin voisin tarjota heille markkinoinnin palveluita. Nyt kun yritykseni oli perustettu, oli aika lunastaa lupaukset!
Keskiviikkona ajoin ensin Toholammin kautta. Sain sovituksi nopealla aikataululla tapaamisen Finn Springille. Sovimme Toholammin tehtaalla kaupallisesta yhteistyöstä minun oman saunatilin sekä Villiveden välille. Saisin jatkossa lipittää Villiveden tuotteita saunan lauteilla. Suolainen vichy, siinä on juoma makuuni.
Torstai-aamu alkoi Raahesta. Tapasin siellä yhden asiakkaan ja suuntasin sen jälkeen Ouluun. Etenkin jälkimmäinen palaveri Oulussa oli opettavainen, sillä sain sparrata toisen markkinoinnin yrittäjän kanssa syvällisesti. Sovimme myös yhteistyöstä, jossa suosittelemme omilla osaamisalueilla toinen toistamme. Hän oli itse hakukoneoptimoinnin ja SEO:n ammattilainen.
Perjantaina pyörähdin parilla työmaalla ja ilta huipentui Oulun Kärppien ja suomalaisten NHL-pelaajien hyväntekeväisyysotteluun. Tein siitä oman raportin The Hockey Newsin alustalle.
Mitä reissusta sitten jäi käteen? Kotimatkalla summasin antia siten, että oma paikkani markkinoinnin yrittäjänä on siinä, että asetun markkinointitoimistojen katve-alueelle. Vahvuuteni ovat konkreettisessa työskentelyssä sekä jalkautumisessa, jolloin en pelkää asiakasta tai työmaata.
Sen lisäksi pyrin aina laadukkaaseen sisältöön, asiakasta ja lisäarvoa ajatellen. Ajattelen sisällöntuotannon laajempana verkkonäkyvyytenä, johon yhdistyvät sosiaalisen median kanavat, eri mediat, eri sisältömuodot, brändi sekä ylipäätänsä sisällön auktoriteetti.
Nyt on tärkeintä jatkaa asiakastapaamisia ja päästä tekemään. Sen jälkeen voi tehdä jotain muuta ja erilaista kuin kaikki muut.